DEĞERLER EĞİTİMİ PROJEMİZ
Yeni maarif modeli ile değerler eğitimine çok önem verildiğinden dolayı bizlerde gerek okul yönetimiyle gerek öğretmenlerimizle ve velilerimizle birlikte buna çok önem vermekteyiz. Okul müdürü olarak okulumuzda uygulamak üzere değerler eğitimi projesi geliştirdik. Bu proje kapsamında her değeri çocuğa verirken öğretmenlerin planlarında kullanacakları yöntem tekniklerle birlikte bizlerde okul genelinde farklı etkinlikler yaptırarak değerler eğitiminin çoçuğa kazandırılmasını kolaylaştırmaya çalışacağız..
100.YIL CUMHURİYET ANAOKULU DEĞERLERİMİZ PROJESİ
Hazırlayan: Gurbet ALKIŞ
PROJE ÖZETİ
Başvuru Sahibinin Adı
|
Gurbet ALKIŞ |
Projenin Adı
|
100. YIL CUMHURİYET ANAOKULU DEĞERLERİMİZ PROJESİ |
Projenin Genel Hedefi |
Okul öncesi programında belirtilen değerlerin çocuklara kazandırarak kişilik gelişimlerinde istenilen değerlere sahip bireyler yetiştirmek. |
Projenin Özel Amacı |
· Sevgi/ merhamet · Cömertlik · Sabır · Vatanseverlik · Dostluk · Yardımseverlik · Saygı · Özdenetim/ sorumluluk · Dürüstlük Değerleri farklı etkinliklerle çocuklara kazandırmak. |
Projenin Süresi |
9 Ay
|
Projenin Toplam Bütçesi |
- |
Projenin Uygulanacağı Yer/ler |
100.Yıl Cumhuriyet Anaokulu |
Projenin Hedef Kitlesi
|
Okulumuza devam eden öğrenciler. |
Projenin Nihai Faydalanıcıları |
Öğrenciler, veliler ve öğretmenler |
Projenin Beklenen Sonuçları |
· Öğrencilerimiz sevgiyi ve merhametin ne olduğunun farkına varıp önemine dikkat edince hayatlarının nasıl etkileneceğinin farkına varması. · Cömertliğin önemi ve paylaştıkça yaşanan sevgi güven ve mutluluğu yaşayarak kazandırmak. · Sabrın ne olduğunu ve başarıldığında sonucun çok güzel olduğunu deneyimleyerek yaşamaları ile azimle çalışma bekleme içten gelen motivasyonu öğrenmesi. · Vatanseverliğin ne olduğunu yapılan geziyle anlama vatanımızın değerini bilmek ve ilerde faydalı olmak için kendini geliştirme düşüncesinin kazanılması. · Dostluğu sürdürmek ve arkadaşlığın önemi anlaması · Yardımseverliği ekonomik durumu kötü olan ailelere ramazan kolisi yapılarak paylaşım yapılarak önemi ve sonucuna farkındalık kazandırmak. · Büyüklere saygıyı ramazan bayramı sonrası bayramlaşarak onlara değer vermeyi ve saygının önemini kazandırmak. · Geri dönüşümün önemi ve yaşadığı alanlardaki sorumluluklarını yaparak özdenetimi güçlü sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmek. · Dürüst olunmadığında yaşanan kırıklıklar ve doğacak sonuçları görerek doğru sözlü olmanın önemini kavraması |
Projenin Temel Faaliyetleri |
· Sevgi merhamet için uzman daveti ile hayvanları anlatmak, onlara merhamet ve sevgi duymanın önemi üzerine konuşulması · Cömertlik için herkes evinde kullandığı bir tane oyuncağı okula getirip arkadaşlarıyla paylaşarak sene boyunca birbirlerinin oyuncaklarıyla oynamalarını sağlamak. · Çilek fidesi dikilerek aylarca bakımı yapılarak çiçek açması ve meyve vermesini beklemek ve sonrasında ilkbaharda verdiği çilek meyvelerini yemek. · Emniyet genel müdürlüğüne gezi düzenleyip vatanımızı korumak için neler yapıldığını ve vatanseverliğin önemini çocuklara kazandırmak. · Her sınıftaki çocuklar başka bir sınıfın çocuklarına hediye resimler ve mektuplar göndererek okul içinde mektup arkadaşlığını getirerek dostluğun önemini kazandırmak. · Ramazan ayında yardım kolisi toplamada yardımcı olunarak ihtiyaç sahiplerine paylaşmak. · Ramazan bayramından sonra yaşlı dede ve nineler okula davet edilerek bayramlarını kutlamak. · Geri dönüşümü uzman davetiyle önemini anlam ve çevresini temizleme sorumluluklarını yapma çetelesi ile alışkanlık kazandırmak. · Okula davet edilen hacivat ve karagöz ile doğru ve anlaşılır konuşmanın önemi hissettirilir. · Yalan söyleme ile ilgili tiyatro gösterisi ile doğru sözlü olmanın önemi hissettirilir. |
DEĞERLER |
KONULAR |
GÖREVLİ ÖĞRETMEN |
TARİH |
SEVGİ/ MERHAMET |
Aileyi sevme, güven duyma, canlılara merhamet duyma |
MERAL HOCANLI Hayvanları koruma günü |
9 eylül – 11 ekim |
CÖMERTLİK |
Paylaşma , hiçbir karşılık beklemeden verme, yardım etme |
Nuran EREN (Oyuncak paylaşma projesi) vb. |
14 ekim – 21 ekim |
SABIR
|
Beklemeyi öğrenme, Başarmak için azimli olmak,
|
Füsun YAPICI ÖDEMİŞ Çilek ekilip büyütülmesi
|
22 ekim- 1 kasım |
VATANSEVERLİK |
Kurallara kanunlara uymak, toplumu önemseme, tarihsel doğal mirasa duyarlı olmak |
Ümmügülsüm ASLAN ( emniyet- jandarma gezisi) vb. |
2 aralık- 30 aralık |
DOSTLUK |
Güven duyma, anlayışlı olma, sadık olma, vefalı olmak |
Hülya AYAZ
Okul içi mektup arkadaşlığı |
3 şubat- 21 şubat |
YARDIMSEVERLİK
|
Zor durumda olana yardım etme , afette insanlara yardım etme |
Kader ALTUN (Ramazan kolisi hazırlama ve dağıtma) vb. |
1 mart- 10 mart |
SAYGI |
Büyüklere saygı, Güzel sözle konuşmayı öğrenme |
Özge KARABULUT (Huzurevi ziyareti) vb |
10 mart- 24 mart |
ÖZ DENETİM/ SORUMLULUK |
Davranışlarını kontrol etme, sorumluluk alma, öz güven sahibi olmak, Kendine çevresine ailesine karşı sorumlu olmak, davranışların sonuçlarını üstlenme, |
Canan DEMİREL
Geri dönüşüm uzman daveti semineri ve sorumluluk çetelesi |
24 nisan – 15 mayıs |
DÜRÜSTLÜK |
Doğru sözlü olmak, sözünde durmak, açık ve anlaşılır konuşmayı öğrenmek, gerektiğinde özür dilemek |
Enes HASKUL Hacivat karagöz – tiyatro |
16 mayıs- 30 mayıs |
100.YIL CUMHURİYET ANAOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ GÖREV DAĞILIMI